zaterdag 25 april 2015

ORANJE SOEZEN!

Mmmm oranje soezen,


Mijn vader maakte vroeger heerlijke oranje soezen met sinaasappelpudding er in. De oranje soezen die je nu koopt in de winkel zijn gevuld met slagroom. Vandaag maak ik de soezen met sinaasappelpudding.


De soezen maak ik vandaag op de makkelijke manier. 
Gewoon met een kant en klaar pakje. 
Tijdens het bakken kijk ik altijd graag even in de oven.
Dat moet je met soezen dus echt niet doen. Dan zakken ze namelijk  in elkaar.


Het gaat wel heel makkelijk deze keer want zelfs de pudding komt uit een pakje. In plaats van water gaat er de helft water en de helft sinaasappelsap doorheen. Daardoor krijgt de pudding dat lekkere sinaasappel smaakje.


Met poedersuiker en water kan je makkelijk glazuur maken. Nu heb ik in plaats van water sinaasappelsap gebruikt. En om het iets meer oranje te maken, heb ik er nog wat paprikapoeder door gedaan.



Glazuur laten drogen en vervolgens vullen met de sinaasappelpudding. 

Smullen maar!

Fijne koningsdag. 

3 opmerkingen:

  1. Een feestelijke en smakelijke traktatie voor Koningsdag, heerlijk!
    Mijn vader was vroeger bakker en maakte ook altijd soezen, ook met Koninginnedag, een mooie herinnering.

    Eet smakelijk en een fijne Koningsdag.

    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat was echt smullen zeg !
    Soezen / soesjes bakken is leuk werk.
    De vulling was natuurlijk super , zoals het in een Oranje soes hoort te zijn.

    Groetjes Hilda

    BeantwoordenVerwijderen