dinsdag 10 maart 2015

Taarten maken

In de maand maart heb ik twee verjaardagen.
Ik mag deze maand dus weer heerlijk taarten maken.
Maar de vraag is altijd weer, welke?  Ben maar vast een paar proefbaksels gaan maken.


Nu kan ik gelijk m'n nieuwe bakblik uit proberen.
Ik ga er een peren taart in maken.




Het deegje is goed gelukt. Het rolt mooi uit.


Laagje spijs onder in, vullen met peren


Over de peren giet ik nog een mengseltje van ei en slagroom.
En dan de oven in.


Van het over gebleven deeg maak ik nog een appeltaartje.
Laatst heb ik in een brocante winkeltje dit wieltje gekocht. 
Daar kan je mooie randjes mee snijden.


Wat een mooie schulprand heeft de perentaart. 
Blij met m'n brocante bakblik. 


Wel eens van arretjescake gehoord? 
Dit is een variant met witte chocolade en speculaasjes.


Een taart om te smullen. 



9 opmerkingen:

  1. Je taarten zien eruit om te smullen...zeker in deze oude vorm
    moet het een feest zijn om ze te bakken!!!
    Leuk om oude vormen te gebruiken, ze zijn behalve decoratief ook heel nuttig!!
    Ik kom bij toeval op je blog, ik ga je volgen, heb je ook een volgersknop????

    Lieve groetjes, Eefie
    whats-inaday.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Eefie, wat leuk dat je een kijkje komt nemen op mijn blog. Die volgersknop instaleren lukt niet. Als ik het probeer komt er steeds te staan dat er een systeemfout is. Ik moet het aan iemand vragen die er meer verstand van heeft. Ik hoop dat de volgersknop er zo snel mogelijk staat!

      Verwijderen
  2. Wat jammer dat het niet lukt, ik heb je toegevoegd op mijn dashbord, dus je nieuwe posten krijg ik gelukkig wel binnen.
    Lukt het niet via indeling en dan nieuwe gadget toevoegen??

    Veel succes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Willeke
    Oh mjammie , wat een lekkere taarten weer.
    En de witte arretjescake lijkt mij ook lekker.
    Dit weekend hadden wij de bruine versie dus de witte komt ook een x aan de beurt.
    Was je perentaartje lekker ?
    Denk t wel want er gaat slagroom over , hmmm����

    Groetjes Hilda

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker proberen Hilda die witte arretjescake hij is heerlijk. De perentaart is ook heerlijk. Als hij nog warm is is hij ook heerlijk als dessert.

      Verwijderen
  4. Hoi Willeke,
    leuk blog. Ga je zeker volgen.Ja echt bakkersbloed!!
    Hoeveel witte chocolade heb je nodig voor de Arretjescake.Ik maak de chocolade altijd met cacao.
    Groetjes Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Marion,
    400 gr witte chocolade en 200 gr speculaas
    Groetjes, Willeke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. mmmh ziet er prima uit Willeke en wat gaaf dat je de oude bakblikken ook nog echt gebuikt. bij mij staan ze voor de zier.

    BeantwoordenVerwijderen